Pomocí technologií expeduje ročně přes 1,5 milionu objednávek. Od dudlíků přes textil až po kočárky a dětský nábytek. Desítky tisíc druhů dětského zboží společnosti babymarkt.de má na starosti ve svém skladu u Chomutova logistická firma Geis. Produkty odsud pracovníci s pomocí moderních technologií expedují téměř do celé Evropy.
PokračovatKrize v mezinárodní letecké a námořní přepravě, která započala koronavirovou pandemií, dosud plně neodezněla. Objemy přeprav stále nedosáhly hodnot z roku 2019, dodavatelské řetězce se plně neobnovily a poptávka po většině komodit je menší. Vyhlídky pro mezinárodní přepravu však nejsou tak černé, protože na trhu už sledujeme i pozitivní záblesky.
PokračovatNavzdory lákadlům digitálního světa popularita některých tradičních hraček stále trvá. Výrobcům, jako je Ravensburger AG, vzrostla v době pandemie poptávka. S růstem a expanzí na další trhy se musela vypořádat i související logistika v mošnovském skladu, provozovaném firmou Geis. A nejde jen o zvětšení plochy pro skladování a nárůst dopravní kapacity pro přepravu zboží.
PokračovatAčkoliv je cyklistika sportem v Evropě nebývale populárním a lidé kola využívají třeba i na cesty do práce, poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích u Plzně.
PokračovatPřestože mezinárodní přeprava, zejména transport zboží z Asie a dalších dalekých trhů, je sama o sobě poměrně nepružnou oblastí, vnější vlivy ji dokážou významně destabilizovat. Ukázalo se to nejen za covidu, ale i při nehodě v Suezském průplavu, za extrémních povětrnostních podmínek a samozřejmě také po začátku válečného konfliktu na Ukrajině. Díky výrazně nižší poptávce a narovnávání dodavatelských řetězců v loňském roce však velké zdražování konečně vystřídalo zlevňování. Lze ale předvídat, jak to bude dál?
PokračovatKonečně je všeho dostatek – obalů, obalového i výplňového materiálu. A navíc mírně zlevnily. Po tříletém náročném období je to příjemná zpráva pro všechny firmy, které obaly pro své zboží potřebují. Důvody, proč se to změnilo, však příliš pozitivní nejsou: menší poptávka spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky.
PokračovatPravá vanilka z Madagaskaru, bambucké máslo z Ugandy, lyofilizovaná sušená játra z Nového Zélandu nebo ústřice z Islandu. I takové potraviny se dováží do České republiky, kde poptávka po nich rok od roku roste. Jejich cesta do středu Evropy ale není vždy jednoduchá.
PokračovatZačátek roku bývá obdobím bilancování období předchozích. Ač by se mohlo zdát, že po dvou covidových letech už nás nic nemůže překvapit, přišla v loňském roce další rána. A to ještě horší – válečný konflikt na Ukrajině. Naděje ve stabilizaci společnosti a trhů trvala bohužel jen krátce. Logistika v obou obdobích hraje velmi důležitou, dá se říci nepostradatelnou roli. Jednatele logistické společnosti Geis Daniela Knaisla jsme se zeptali, jak vnímá neustálé změny a stále náročnější podmínky.
PokračovatRenáta a Kristýna. Dvě ženy, které pracují srdcem. A je to vidět! Byť by se mohlo zdát, že jejich obory jsou od sebe diametrálně vzdálené, je to právě naopak. První z nich, Renáta Chlebková Benešová, je CSR specialistkou humanitární organizace ADRA. Pomáhat je pro ni posláním. Druhá, Kristýna Copková, je marketingovou manažerkou logistické firmy Geis. I ona, byť působí ve velké nadnárodní firmě, má srdce na pravém místě. A rozhodně se nebojí žádné výzvy. Ale co je vlastně spojuje?
Pokračovat