Dodržování ekologických nařízení a snižování uhlíkové stopy jsou dnes běžnou součástí fungování firem. My však jdeme mnohem dál – na ochraně životního prostředí aktivně pracujeme a nečekáme pouze na legislativní předpisy EU nebo národních vlád. V České republice máme zaveden maximálně digitalizovaný systém, díky kterému řídíme klíčové klimatické parametry našeho fungování v nemovitostech. V nedávné době byl spuštěn i na Slovensku, a právě probíhají přípravy na jeho instalaci v Polsku.
PokračovatV uplynulém roce se firmy potýkaly s obtížnou ekonomickou situací a svůj nemalý podíl na tom měly nepříznivé globální události. Velká část firem sledovala propad v objednávkách a růst nákladů, což je vedlo k aktivnímu hledání úspor. Jak se to promítlo do logistiky, která je přímo spjata s nejrůznějšími odvětvími? A co lze v tomto oboru očekávat letos?
PokračovatPomocí technologií expeduje ročně přes 1,5 milionu objednávek. Od dudlíků přes textil až po kočárky a dětský nábytek. Desítky tisíc druhů dětského zboží společnosti babymarkt.de má na starosti ve svém skladu u Chomutova logistická firma Geis. Produkty odsud pracovníci s pomocí moderních technologií expedují téměř do celé Evropy.
PokračovatKrize v mezinárodní letecké a námořní přepravě, která započala koronavirovou pandemií, dosud plně neodezněla. Objemy přeprav stále nedosáhly hodnot z roku 2019, dodavatelské řetězce se plně neobnovily a poptávka po většině komodit je menší. Vyhlídky pro mezinárodní přepravu však nejsou tak černé, protože na trhu už sledujeme i pozitivní záblesky.
PokračovatNavzdory lákadlům digitálního světa popularita některých tradičních hraček stále trvá. Výrobcům, jako je Ravensburger AG, vzrostla v době pandemie poptávka. S růstem a expanzí na další trhy se musela vypořádat i související logistika v mošnovském skladu, provozovaném firmou Geis. A nejde jen o zvětšení plochy pro skladování a nárůst dopravní kapacity pro přepravu zboží.
PokračovatAčkoliv je cyklistika sportem v Evropě nebývale populárním a lidé kola využívají třeba i na cesty do práce, poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích u Plzně.
PokračovatPřestože mezinárodní přeprava, zejména transport zboží z Asie a dalších dalekých trhů, je sama o sobě poměrně nepružnou oblastí, vnější vlivy ji dokážou významně destabilizovat. Ukázalo se to nejen za covidu, ale i při nehodě v Suezském průplavu, za extrémních povětrnostních podmínek a samozřejmě také po začátku válečného konfliktu na Ukrajině. Díky výrazně nižší poptávce a narovnávání dodavatelských řetězců v loňském roce však velké zdražování konečně vystřídalo zlevňování. Lze ale předvídat, jak to bude dál?
PokračovatKonečně je všeho dostatek – obalů, obalového i výplňového materiálu. A navíc mírně zlevnily. Po tříletém náročném období je to příjemná zpráva pro všechny firmy, které obaly pro své zboží potřebují. Důvody, proč se to změnilo, však příliš pozitivní nejsou: menší poptávka spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky.
PokračovatPravá vanilka z Madagaskaru, bambucké máslo z Ugandy, lyofilizovaná sušená játra z Nového Zélandu nebo ústřice z Islandu. I takové potraviny se dováží do České republiky, kde poptávka po nich rok od roku roste. Jejich cesta do středu Evropy ale není vždy jednoduchá.
Pokračovat