V rámci řešení pro výměnu dat se zákazníky a partnery v kontraktní logistice se nám v loňském roce podařilo rozšířit naše portfolio o významný milník pro budoucnost. Naši specialisté v regionu CEE dokázali na míru vyvinout API rozhraní, které nám umožní ještě více zefektivnit výměnu dat mezi systémy zákazníků a naším skladovým systémem, který na logistických projektech využíváme.
Výměna dat tak nebude muset probíhat jen pomocí exportovaných souborů, ale půjde o nonstop komunikaci mezi databázemi našeho a zákaznických systémů. Dále nám tato technologie otevírá dveře pro využití při výměně dat při zavádění pokročilých technologií v kontraktní logistice.
Proč se API stává neustále populárnějším?
API je typ softwaru, který spojuje různé, na sobě nezávislé systémy a softwarové komponenty. Jedná se o rozhraní pro komunikaci a základní interakci mezi systémy. Využívá sdílení dat a služeb pro různé účely stabilním a bezpečným způsobem.
Jan Tafat, ředitel IT Geis v regionu CEE říká: "S tímto rozhraním jsme schopni integrovat služby do našich informačních systémů nebo navzájem propojovat různé systémy. API vytváří skvělý prostor pro sdílení dat a integraci řešení. Díky tomu vzniká mnoho příležitostí pro jejich vývoj a použití."
V logistice umožňuje výměnu dat mezi logistickým providerem a zákazníkem. Využití API nám umožní snadnou a rychlou výměnu dat mezi oběma stranami a tím efektivní řízení logistických procesů. Zároveň nám vlastní vývoj umožní flexibilitu k dalším optimalizacím našich procesů a struktury napojení pro jednotlivé zákazníky a jejich specifické potřeby.
Mezi hlavní výhody patří snadná a rychlá výměna dat mezi oběma stranami, efektivní řízení procesů a zlepšení zákaznického servisu.
Při využití API můžeme poskytnout zákazníkům přístup k informacím o objednávkách a zásilkách, jako jsou například informace o stavu, očekávaném doručení, historii zásilek a další v reálném čase. Zákazníci mohou také využít API rozhraní k vytváření a správě objednávek, přenášení dat o zásilkách od odesílatele k přepravci, tisku etiket, kontrole přehledu zásilek, kontaktů, reportů, a to vše v reálném čase.
Vidíme zde další potenciál, jak zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb, a zároveň budeme schopni ještě více zrychlit a zjednodušit implementace nových řešení.
Potenciál i pro mobilní zařízení a stále se rozšiřující cloudová řešení
Jednoduchost a bezpečnost připojení služeb přes API poskytuje prostor pro neustálé inovace a urychluje vývoj moderních služeb. Všudypřítomná mobilní zařízení poskytují perfektní prostředí API rozhraním založeným na službách a posouvají tak jejich vývoj pořád dopředu.
Jan Tafat k tomu doplňuje: "Stále více společností migruje na cloudovou infrastrukturu a využívá výpočetní kapacitu cloudu. API perfektně zvládnou podpořit celý proces migrace dat na cloud. Jsou zapotřebí při počáteční migraci dat, ale také v dalších fázích při dlouhodobé integraci dat."
Z pohledu koncového uživatele API umožňují rychlý a bezpečný přístup ke službám. Z pohledu obchodních partnerů, API poskytují bezpečný a stabilní způsob získání přístupu k různým zdrojům třetích stran.
Bezpečnost dat na prvním místě
V Geis zároveň velice dbáme na zabezpečení dat našich zákazníků, a tak v rámci nastavení API komunikace držíme naše vysoko nastavené bezpečnostní standardy. Zabezpečení je strukturováno do několika úrovní na hardwarové i softwarové bázi, celé řešení prošlo bezpečnostní certifikací a dochází k dalšímu pravidelnému průběžnému ověřování všech vrstev zabezpečení.
Vývojem nového vlastního API rozhraní pro řešení v kontraktní logistice si otevíráme široký prostor pro využití v budoucnosti. Naše řešení tak posuneme do ještě větší flexibility a variability.